Categories
CBD

CBD pentru Somn: Solutia Noptilor Linistite?

Somnul slab calitativ poate avea un impact imens asupra sanatatii si fericirii tale.
Analizam stiinta din spatele folosirii CBD pentru un somn mai bun.

A dormi suficient este foarte important pentru sanatatea ta fizica si mentala. Cand nu dormi suficient sau nu dormi bine pentru o perioada mai mare de timp, acest deficit poate contribui la afectiuni medicale grave precum diabetul si bolile de inima.

Tratamentele pentru problemele de somn pot include mai multe solutii, de la medicamente pana la meditație dar exista un numar tot mai mare de persoane care folosesc CBD pentru somn.

Poate si tu intampini probleme de somn si te intrebi daca CBD te poate ajuta. Nu ezita sa citesti mai jos, pentru ca vei afla raspunsul.

Despre somn

Somnul este o nevoie biologică de bază pentru oameni, la fel ca respiratia sau mancarea. In timp ce dormim, corpul isi repara celulele deteriorate, regleaza echilibrul hormonal iar creierul se odihneste.

Este evident ca obtinerea unui somn suficient este vitala pentru o stare optima de sanatate.

Dar nu este suficient; calitatea somnului poate fi la fel de importantă ca si cantitatea.

O treime dintre adulți spun ca nu au somnul ideal recomandat, potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor. Iar somnul insuficient este asociat cu afecțiuni cronice precum depresia, bolile de inima, obezitatea si diabetul.

Daca somnul este atat de important, ce ne impiedica sa dormim bine?

In unele cazuri, insomnia poate fi cauzata de factori externi. Dar exista, de asemenea, o varietate de tulburari de somn, care pot preveni un somn odihnitor. De exemplu, cele mai frecvente tulburari de somn sunt:

  •  Insomnia: probleme in a adormi sau a dormi;
  •   Apnee in somn: respirația regulată se oprește pentru scurt timp în timpul somnului;
  •   Sindromul picioarelor nelinistite: sentimente incomode de durere sau furnicaturi la nivelul picioarelor;
  •   Narcolepsie: somnolenta brusca in timpul zilei.

Problemele legate de somn numite parasomnii pot complica somnul, prin lucruri precum somnambulism, scrasnirea dintilor sau cosmaruri.

Majoritatea persoanelor care prezinta tulburari de somn nu solicita niciodata ajutor medical. Exista insa multe tratamente pentru majoritatea tulburarilor de somn, care pot varia de la modificari ale stilului de viata la chirurgie. De asemenea, multe persoane care sufera de insomnie incearca somnifere, remedii pe baza de plante sau medicamente pe baza de reteta.

Despre CBD

CBD, sau Cannabidiol, este unul dintre un grup de substante numite fitocanabinoizi. Acesti compusi apar in mod natural in planta de cannabis si au capacitatea de a afecta organismul uman intr-o serie de moduri.

Canabinoizii precum CBD se comporta similar cu substantele chimice pe care organismul le produce. Aceasta asemanare permite CBD sa interactioneze cu Sistemul Endocannabinoid (SE), o retea de receptori si substante chimice din intregul corp.

Receptorii SE se gasesc in tesuturile din intregul corp, la creier si alte organe pana la celulele sistemului imunitar. Oamenii de stiinta au inceput sa exploreze potentialul fitocanabinoizilor precum CBD in diverse aplicații medicale.

Exista zeci de substante din acest grup, dintre care cea mai cunoscuta este THC, sau tetrahidrocannabinolul. THC este substanta responsabila pentru efectele psihoactive ale canabisului. In timp ce „euforia” pe care o poate provoca THC este de notorietate, domeniul medical i-a recunoscut din ce in ce mai mult potentialul curativ.

In schimb, CBD nu detine efecte psihoactive. Cel mult, te vei simti mai alert, ca dupa o ceasca de cafea. Si, desi a fost extras din tulpinile de canabis care au fost dezvoltate special pentru potenta psihoactiva, CBD poate aparea abundent in plantele legale de canepa.

Astazi, piata de CBD este in plina expansiune, unde vei gasi multe tipuri diferite de produse. Capsulele, tincturile, gummy bears si produsele de vape sunt modalitati populare de a lua CBD pentru diverse probleme.

De asemenea, unele produse CBD pentru somn pot sa includa alte ingrediente care favorizeaza somnul. Acestea pot include melatonina sau suplimente din plante precum lavanda sau hameiul. Asigura-te ca citesti cu atentie ingredientele produselor pentru a te asigura că stii ceea ce cumperi.

Cum CBD ar putea afecta somnul

Deși nu este un intoxicant, CBD influenteaza activitatea creierului prin cresterea nivelului neurotransmitatorilor serotonina si glutamat.

Acesti neurotransmitatori afecteaza procesul de invatare, memoria si somnul, astfel incat acest lucru poate reprezenta influenta directa a CBD asupra somnului. Dar CBD ar putea afecta somnul si prin mecanisme indirecte. De exemplu, ar putea ajuta oamenii sa doarmă mai bine prin reducerea durerii cronice sau contribuind la gestionarea stresului care ii mentine treji.

CBD, o solutie naturala pentru nopti linistite

CBD poate fi un instrument flexibil in tratarea tulburarilor de somn, deoarece efectele sale asupra starii de trezire pot depinde in functie de dozaj. In timp ce CBD tinde sa aiba un efect sedativ in doze mari, la doze mai mici poate promova vigilenta. Aceasta inseamnă că dozele mai mici ar putea trata somnolenta din timpul zilei. Dozele mai mari, pe de alta parte, pot fi utile pentru a ajuta oamenii sa adoarma si sa doarma bine.

In continuare vei regasi unele dintre cele mai semnificative studii asupra CBD si somn.

CBD nu afecteaza somnul sanatos

In acest studiu dublu-orb, randomizat, douazeci si sapte de voluntari sanatosi au luat fie CBD, fie un placebo in prima noapte. Apoi, fiecare a luat cealalta substanta pentru a doua sesiune. Deci, daca un voluntar ar lua placebo pentru prima sesiune, ar lua CBD pentru a doua, si invers.

Doza de 300 mg de CBD a fost aleasa, deoarece aceasta este o doza care ar putea fi utilizată pentru a trata anxietatea. Autorii studiului au remarcat ca medicamentele utilizate frecvent, cum ar fi benzodiazepinele și inhibitorii selectivi ai recaptarii serotoninei, tind să afecteze somnul.

CBD, pe de alta parte, nu a avut niciun impact asupra ciclului de somn al voluntarilor sanatosi. Asta inseamna ca, daca CBD ar fi utilizat pentru a trata anxietatea, pacientii ar putea evita efectele secundare ale altor medicamente.

CBD ajuta la tulburarile de somn

Acest raport de caz a urmat patru pacienti cu boala Parkinson, care aveau tulburari de comportament in somn cu miscare rapida (RBD).

Pentru majoritatea oamenilor, muschii sunt foarte relaxati în timpul somnului REM. Din aceasta cauza, nu ne indeplinim fizic visele in timp ce le experimentăm.

Cu toate acestea, pentru persoanele cu RBD, relaxarea musculara nu functioneaza la fel de bine si asta poate duce la miscare in timpul somnului sau a viselor REM. Aceste miscari pot fi de la mici răsuciri pana la miscari violente si pot duce la vatamarea persoanei sau a partenerului sau de somn.

Cercetatorii au descoperit ca toti cei patru pacienti care au utilizat CBD au avut „reducerea prompta si substantiala” a simptomelor lor. Desi dimensiunea esantionului a fost foarte mica, autorii lucrarii au ajuns la concluzia ca CBD poate controla simptomele RBD.

Impreuna, CBD si THC ajuta la somn

S-au reevaluat studiile asupra impactului THC si CBD asupra somnului, atat împreuna cat si separat.

Conform rezultatelor, CBD face ca oamenii sa fie putin mai alerti, in timp ce THC a avut un efect mai mult sedativ.

Cand cele două au fost folosite impreuna in proporții egale, autorii raporteaza ca somnul pacientilor s-a imbunatatit substantial. In studiile care au urmat aceiasi voluntari timp de patru ani, pana la 50 la suta dintre pacienti au obtinut o imbunatatire a calitatii somnului, care a fost „buna” sau „foarte buna”.

CBD poate promova starea de alerta

Acest studiu dublu-orb, controlat cu placebo, a raportat cu privire la efectele CBD si THC pe voluntari sanatosi (patru barbati si patru femei, cu varste cuprinse intre 21 si 34 de ani).

Voluntarii au primit unul dintre cele patru tratamente:

  •     placebo
  •     15 mg THC
  •     5 mg THC combinat cu 5 mg CBD
  •     15 mg THC combinat cu 15 mg CBD

Cercetatorii au descoperit ca CBD a avut un efect usor stimulant, afectand pozitiv calitatea somnului la doze mai mari si promovand starea de alerta la doza mai mica.

CBD ajuta la insomnie

In aceasta revizuire a cercetarii efectuate in 1972-1981, autorii au raportat la voluntari insomniaci, ca cei care au folosit CBD au dormit mult mai mult decat grupul placebo.

Preocupari despre utilizarea CBD pentru somn

Deoarece provine din canabis, multi oameni trateaza CBD cu mai multa precautie decat alte suplimente din plante. De fapt, chiar Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a declarat ca CBD este sigur de utilizat, nu este toxic sau psihoactiv si nu provoaca dependenta.

Astzai, putem folosi tehnologia de ultima ora pentru a extrage puterea canepii intr-o sticluta, iar astfel putem avea noptile mai linistite, printr-un somn odihnitor.